• No Suggestions Result

ÎNCURAJAREA INOVAȚIEI

Cum va schimba AI sistemul bancar

Întrebarea nu este dacă AI poate schimba sistemul bancar, ci cum ar trebui să îl schimbe, spune Marco Ditta.

Rhiannon Edwards

19/03/2024

Pe măsură ce inteligența artificială (AI) își sporește capacitățile, aceasta va ajuta Intesa Sanpaolo în călătoria sa de a deveni un business cu adevărat digitală. Pe lângă faptul că face operațiunile mai eficiente, AI are puterea de a transforma capacitățile băncii. 
O persoana dedicat acestei activități este Marco Ditta, director executiv și ofițer de date și inteligență artificială al grupului. "Principalul lucru care mă entuziasmează este faptul că putem avea posibilitatea de a rezolva probleme care nu erau pe masă acum câteva luni", spune el. "Acest lucru nu este doar pentru un bancher sau în cadrul acestei afaceri, ci, mai general, este pentru toate nevoile unei persoane." 

"Clienții rămân cu noi pentru că știu că pot avea încredere în noi - în soluțiile noastre, în modul nostru de a face afaceri și în politicile noastre. Este un lucru pe care toată lumea îl simte în interiorul guvernanței băncii "

Marco Ditta, director executiv și ofițer pentru date și inteligență artificială la nivel de grup, Intesa Sanpaolo

IA: un al doilea creier

În cadrul băncii, inteligența artificială economisește deja bani și timp. Într-adevăr, aceasta ar putea deveni instrumentul ideal pentru lucrători, deoarece poate procesa și sintetiza cantități uriașe de informații.
În sectorul bancar corporatist, soluțiile de inteligență artificială îi ajută deja pe managerii de relații globale (GRM) să îmbunătățească rata de conversie a propunerilor cu 70%. "IA ajută la procesarea unei mari cantități de informații care erau dificil de gestionat pentru GRM", spune Ditta. "Acest lucru le eliberează timp pentru a se ocupa de relația cu clienții."
De exemplu, instrumentul Lisa (Linguistic Intelligence for Supervisory Awareness) citește și procesează rapid mii de publicații privind supravegherea bancară. 
Un alt exemplu deja utilizat este Aptus.AI. Creat de o companie italiană, Aptus creează versiuni de documente digitale care pot fi citite automat și care pot fi adaptate la diferite tipuri de conținut de text. Acest lucru permite accesul interactiv la datele de reglementare, economisind timp și permițând o mai mare diligență în procesul de luare a deciziilor.

Instrumentul de inteligență artificială potrivit pentru sarcina potrivită

Deși este extrem de puternică, AI nu este o soluție universală. Banca intenționează să fie intenționată în implementarea sa, folosind instrumentele potrivite pentru sarcina potrivită.
Ditta dă exemplul serviciului de chatbot pentru clienți al Intesa Sanpaolo, care este ajutat, dar nu gestionat în totalitate, de AI. "Avem o mare responsabilitate în ceea ce privește utilizarea AI", spune el. "Vrem să ne asigurăm că serviciul este cel mai bun pe care îl putem gestiona." El dă asigurări că inteligența artificială nu va înlocui niciodată pe deplin capacitatea umană care se află în centrul băncii - pentru că umanitatea este întotdeauna în centrul modului în care Intesa Sanpaolo operează. Mai degrabă, AI va contribui la sporirea capacităților lucrătorilor, în timp ce personalul băncii va fi principalul factor de contribuție la modul în care afacerea avansează.
"Trebuie să echilibrăm tehnologia cu abilitățile persoanei care o folosește. Profesionalismul și sensibilitatea oamenilor sau a colegilor lor care folosesc acest instrument trebuie să fie foarte ridicate.  
"Clienții rămân cu noi pentru că știu că pot avea încredere în noi - în soluțiile noastre, în modul nostru de a face afaceri și în politicile noastre. Acest lucru este ceva ce toată lumea simte în interiorul guvernanței băncii." 

Experimentarea cu IA

Împreună cu partenerii de cercetare, Intesa Sanpaolo a dedicat un întreg laborator de inovare dezvoltării și implementării inteligenței artificiale. Laboratorul nu se întreabă ce poate face AI în prezent, ci ce ar putea face în viitor. Acesta a fost locul de naștere al Anti-Financial Crime Digital Hub, un consorțiu înființat pentru a combate criminalitatea financiară digitală.
Până în prezent, experimentele cu IA generativă au stabilit 15 noi cazuri potențiale de utilizare a tehnologiei în cadrul întreprinderii. "Cred că, mai mult decât să faciliteze eficiența, această tehnologie poate oferi mai multe posibilități pentru ca fiecare persoană din bancă să facă o muncă mai bună", spune Ditta.
"Impactul este în multe dintre sectoarele principale ale băncii - de la resurse umane la back office, de la corporate la juridic și așa mai departe", adaugă el. 
"Cred că, până la sfârșitul anului 2024, vom vedea prima soluție generativă de inteligență artificială în producție.
"De asemenea, văd o mulțime de încrucișări între ceea ce facem în sectorul financiar și alte sectoare ale economiei - cum ar fi sănătatea, sectorul public și așa mai departe."

Gestionarea riscului IA

Pe lângă bucuria de a experimenta cu inteligența artificială, banca pune accentul pe gestionarea riscurilor. Intesa Sanpaolo activează gestionarea riscurilor în mai multe direcții. 
În primul rând, își perfecționează oamenii. "Acordăm multă atenție competențelor tehnice, bineînțeles, pentru a gestiona tehnologia", spune Ditta, "dar și pentru a insufla în interiorul băncii cunoștințele privind riscul utilizării AI".
Intesa Sanpaolo a stabilit parteneriate puternice cu Google și Microsoft pentru a se asigura că tehnologia este îmbunătățită și actualizată în mod continuu. Accentul este pus pe o progresie conștientă: menținerea unui risc scăzut în timp ce se implementează AI în locurile potrivite, cu cele mai mari efecte, și să fie în fruntea aplicării AI.

Desigur, nimeni nu poate spune cu exactitate ce se va întâmpla cu inteligența artificială în viitor, dar noi vrem să fim pe valul evoluției

Distribuite articolul

Mai multe articole

Știința din spatele pasiunii noastre pentru Da Vinci
Crearea încrederii în lanțurile de aprovizionare europene
Tendințele de mâine, în prezent
Ai nevoie de ajutor?

Servicii de asistență disponibile non-stop