• No Suggestions Result

AFACERI ÎN DEZVOLTARE

Moda retail: omnicanalul pășește pe podium

Omnicanalul a fost cândva un cuvânt la modă gol. Acum are un nou aspect, accesorizat de căutare vocală, gamification și realitate augmentată

14/04/2022

Pandemia de Covid-19 i-a forțat pe comercianții din industria modei de toate tipurile să schimbe viteza. Cu cea mai mare parte a planetei supusă blocajelor care i-au forțat să rămână acasă, achizițiile prin comerțul electronic au crescut. Dar moda, sistemul de susținere al unei vieți sociale, a fost lăsată în urmă, iar vânzările de îmbrăcăminte au atins un nivel maxim de scădere în T2 2020, când vânzările în Europa au scăzut cu un tulburător 43%.

Pentru a-și reveni, companiile de modă au fost nevoite să îmbunătățească rapid platformele de comerț electronic, adoptând modalități din ce în ce mai creative de a implica consumatorii prin realitatea virtuală și augmentată și gamification. Dintre retaileri, 67% au declarat că și-au accelerat strategia de transformare digitală ca urmare a Covid-19, iar 63% au spus că și-au mărit bugetul pentru transformarea digitală.

Omnicanalul a fost multă vreme un cuvânt la modă în retailul de modă, dar acum nevoia de redresare a determinat brandurile să realizeze o parte din potențialul său mult discutat.

De asemenea, retailerii au fost nevoiți să reimagineze magazinele fizice și să le facă să muncească mai mult pentru a genera venituri – într-un moment în care noile generații de cumpărături cer experiențe din ce în ce mai captivante pentru consumatori. Recuperarea generală a fost supraalimentată de o creștere a finanțării cu acces ușor, cumpără-acum-plătește-mai târziu.

Phygital: adevărata experiență omnicanal

Omnicanalul a fost multă vreme un cuvânt la modă în retailul de modă, dar acum nevoia de redresare a determinat mărcile să realizeze o parte din potențialul său mult discutat.

În timpul pandemiei, 76% dintre consumatori și-au schimbat magazinele, mărcile sau canalele, arătând că loialitatea față de branduri aparține trecutului. Ca răspuns, magazinele fizice lucrează cu strategii digitale inteligente pentru a crea împreună retailul „figital” – convergența experiențelor fizice și digitale – pentru a maximiza atenția asupra mărcii și pentru a activa cheltuielile suplimentare. Clienții care efectuează conversia de la cumpărături online la magazine fizice au cheltuit în medie cu până la 60% mai mult pe comandă.

Cu 1 miliard de cumpărători care au activat căutarea vocală doar în ecosistemul Google, este o oportunitate pe care comercianții cu amănuntul nu o pot ignora

Sondajul Deloitte din 2020 privind cumpărăturile de bunuri de lux a arătat că 63% dintre respondenții din Generația Z preferă canalele de cumpărături offline platformelor online. Caracteristicile retailului phygital se adresează acestei mulțimi, combinând confortul cumpărăturilor online cu experiența din magazin. Șinele magazinelor sunt sporite cu puncte de chioșc digital care imită „culoarul fără sfârșit” online, în timp ce etichetele inteligente, codurile QR și finalizarea automată fac cumpărătorilor să găsească și să cumpere mai ușor articolele pe care le doresc.

Descoperire: căutare vocală și cumpărături în flux live

Noile rute către descoperirea produselor sunt o tendință cheie în retailul de modă. Căutarea vocală este în creștere: un raport din 2020 a arătat că, în timp ce doar 3% dintre cumpărătorii de modă au folosit vocea pentru a cumpăra, 22% au exprimat că vor folosi vocea în viitor. Având în vedere că 1 miliard de cumpărători au activat căutarea vocală doar în ecosistemul Google, este o oportunitate pe care comercianții cu amănuntul nu o pot ignora și încep să valorifice căutarea vocală pentru a îmbunătăți confortul și descoperirea într-un mediu de comerț electronic din ce în ce mai competitiv.

În același timp, comerțul social integrează videoclipurile din rețelele sociale și implicarea influențelor pentru a crea o vitrină digitală complet nouă. China și SUA sunt puncte fierbinți, cumpărătorii sociali din China fiind așteptați să crească la 446,8 milioane până în 2023. În Europa, prioritățile retailerilor sunt, de asemenea, reîncadrate: 30% dintre comercianții cu amănuntul din cel mai recent studiu Euromonitor au spus că comerțul social ar fi o parte a agendei lor de investiții. .

Noi instrumente și platforme: VR, AR și integrare cu jocurile

Moda și-a găsit un aliat puțin probabil în industria jocurilor de noroc în continuă creștere. Restricțiile Covid-19 au condus la o piață globală accelerată a jocurilor de noroc, care a atins o valoare de 74,9 miliarde de dolari în 2020, iar metaversul evoluează încet într-o nouă realitate.

Monetizarea jocurilor a fost în mod tradițional prin publicitate în aplicație, dar acum există o trecere către achizițiile în aplicație, iar moda furnizează atât îmbrăcăminte pentru avatar, cât și portaluri prin jocuri pentru a cumpăra articole fizice. E-sporturile a fost un teren de testare pozitiv: piața globală de e-sport este estimată să atingă 1860,2 milioane USD până în 2026. Și mulți utilizatori au bani de cheltuit: 60% au vârste cuprinse între 25 și 39 de ani; mulți dintre ei sunt părinți, iar un notabil 38% sunt femei.

Realitatea augmentată și virtuală stimulează, de asemenea, moda și industria verișoară a acesteia, frumusețea, permițând utilizatorilor să încerce înainte de a cumpăra și reducând returnările de produse costisitoare, adăugând în același timp experienței mărcii și eforturilor de marketing.

Cu 1 miliard de cumpărători care au activat căutarea vocală doar în ecosistemul Google, este o oportunitate pe care comercianții cu amănuntul nu o pot ignora

Snap Consumer AR, în parteneriat cu Deloitte Digital, raportează că, până în 2025, aproape 75% din populația globală și aproape toți utilizatorii de smartphone-uri vor fi utilizatori frecventi AR și că interacțiunea cu produse care au experiențe AR duce la o conversie cu 94% mai mare. rată. Din nou, nu este doar o tendință Gen Z; Se preconizează că milenii vor ocupa o pondere puțin mai mare în cifrele consumatorilor activați de AR, în 2025.


Cumpărături supralimentate de cumpără-acum-plătește-mai târziu

Cumpărați-acum-plătiți-mai târziu este posibil la fel de vechi ca și comerțul. Dar în era comerțului electronic, BNPL a avut o schimbare de stil, pentru a oferi cumpărătorilor un acces mai rapid și mai ușor la micro-împrumuturi.

Se preconizează că industria BNPL va crește la 1,1 miliarde USD până în 2024-2025, cu o creștere anuală de 9,8%. Principala sursă de venit pentru furnizorii BNPL precum Klarna provine din comisioanele comerciantului, care sunt de obicei între 3% și 6%. Se preconizează că industria BNPL va atinge un volum de tranzacții de 680 de miliarde de dolari la nivel mondial în 2025.

Acest articol se bazează pe raportul privind tendințele din industrie al Centrului de inovare Intesa Sanpaolo privind transformarea digitală a retailului și impactul pandemiei de Covid-19.

Toate datele provin din raport, dacă nu se indică altfel.

Descarcă aici rezumatul raportului.

Distribuie articolul

Mai multe articole

Noile tendințe aduc noi oportunități în domeniul alimentației și al băuturilor
Tiepolo: maestrul nedisputat al stilului rococo
Giosetta Fioroni: Surferul de arginit al artei pop italiene
Ai nevoie de ajutor?

Servicii de asistență disponibile non-stop